Sunday, May 28, 2006

 

Et trofast andepar



Een af naturens oplevelser her på Fanoe kan være, når andemor og andefar pludselig dukker op efter en lang og kold vinter. I sommeren 2005 blev de forkælet af mig og mine naboer. De vraltede dagligt en tur fra deres lille sø rundt og og fik nogle godbidder. De præsenterede os også for deres 7 små ællinger. Dem fik jeg desværre ikke fotograferet. Da foråret endelig kom nu i 2006, bankede det pludselig på glasdøren ud til min terrasse. Der stod hr.and og ventede på at få den sædvanlige opmærksomhed. Et par dage senere kom fruen. De kom jævnligt flere gange om dagen og bankede på. De har nu været væk i nogle uger og forhåbentlig været optaget af et nyt kuld ællinger. Desværre tror jeg foråret har været for kold til den nye generation. Jeg har set dem for et par dage siden alene i søen. - Sørgeligt.

Hilsen fra Ida i maj måned 2006

Translation “Greetings from Ida in maj 2006”

One of Natures encounters here on Fanø sometimes happens when father and mother duck suddenly appears after a long and cold winter. In the summer of 2005 they were spoiled by me and my Nabors. They wattled daily on a round trip from their little lake to get some titbits They also introduced us to their 7 little ducklings. Unfortunately I didn’t get a picture of them. When spring arrived now in 2006 I suddenly heard a knocking on my glass door to the terrace. There was Mr.Duck expecting the usual attendance. A couple of days later the Misses arrived. They generally came several times a day and knocked on the door. They have now been gone for some weeks and hopefully been occupied by looking after a new litter of ducklings. Unfortunately I think that this spring has been too cold for the new generation. I saw them a couple of days ago on the lake, alone. This is very sad.

Compliments from Ida in May 2006

Comments:
Det var en fornøjelse at læse om hvordan du og dine naboer har det med naturen på Fanø Ida.
 
Du har måske et par billeder af dit nye hus Ida. Jeg har kun set et hjørne af terrassen
 
Da jeg desværre hverken har camea eller scanner, har jeg ikke noget billede jeg kan sende nu, men måske jeg en gang kan få Hanne eller en anden til at tage et par stykker af huset Billedet af ænderne har Hanne taget, da hun og Lotte var på besøg.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?